Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Суддям адмінсудів пояснили, що робити у випадку, якщо розпорядник публічної інформації-відповідач не є суб’єктом владних повноважень.
На засіданні Пленуму ВАС розглядалось питання про практику застосування адмінсудами положень закону про доступ до публічної інформації.
Зі статистичних показників видно, що категорія спорів між запитувачем публічної інформації та її розпорядниками є нечисленною. За інформацією, наданою Вінницьким апеляційним адмінсудом з 10.05 2011 до 1.06.2012 судом переглянуто 15 постанов у справах, пов’язаних з законом про доступ до публічної інформації. З них 10 залишено без змін, 4 скасовано, 1 змінено. Севастопольським апеляційним
адмінсудом переглянуто 24 постанови, з яких 7 – скасовано.
Тому, скасування в апеляційному порядку кожного третього судового рішення свідчить – окремі норми застосування процесуального та матеріального закону потребують більш детального аналізу і роз’яснення.
Так за словами секретаря Пленуму Михайла Смоковича, виникали труднощі щодо визначення судової юрисдикції спорів зазначеної категорії. Це пов’язано з тим, що згідно з ст..13 закону про доступ, розпорядниками публічної інформації можуть бути не лише суб’єкти владних повноважень, а й юридичні особи та суб’єкти господарювання.
У зв’язку з цим в перші місяці дії закону траплялись випадки відмови судами першої інстанції у відкритті провадження у справі через те що розпорядники публічної інформації не були суб’єктами.
Суди вважали, що такий позов не належить розглядати в порядку адмінсудочинства. Ці помилки виправляли суди апеляційної інстанції, посилаючись на ч.3 ст. 23 вказаного закону, відповідно до якої оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників публічної інформації до суду здійснюється відповідно до кодексу адмінсудочинства.
Узагальнюючи практику застосування норм закону, було зроблено висновок, що юрисдикція адмінсудів поширюється на будь-які спори щодо правовідносин, пов’язаних з доступом до публічної інформації, в яких оскаржуються рішення, дії чи бездіяльність розпорядників публічної інформації. «В тому числі, і в тих випадках, якщо такими розпорядниками не є суб’єкти владних повноважень», - зазначив М.Смокович.
Про інші нюанси застосування положень закону адмінсудами, складнощі, з якими стикаються судді, і поради Пленуму ВАС читайте в наступному числі «ЗіБ».
За матеріалами газети "Закон і Бізнес"