Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
7 червня 2016 р.о 10.00 Конституційний Суд України у формі усного слухання розпочне розгляд справи щодо конституційності норм відповідно до яких розміри штрафів за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються відповідною Нацрадою за погодженням з Кабміном.
Як повідомили "ЗіБ" у КСУ, відповідне подання 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини десятої статті 72 Закону України „Про телебачення і радіомовлення“ від 21 грудня 1993 року № 3759–ХІІ надійшло до КСУ 22 вересня 2015 р.
На думку нардепів, такі повноваження Нацради з питань телебачення і радіомовлення суперечать Конституції України. Так, депутати відзначають, що "телерадіоорганізації є суб᾿єктами господарювання до яких, в розумінні Господарського кодексу України, можуть застосовуватись адміністративно-господарські санкції, які за своїми ознаками є нічим іншим як заходами адміністративної відповідальності“.
Посилаючись на положення ч.2 статті 19 Конституції України, ч.6 статті 72 Закону про телебачення і радіомовлення, автори клопотання зазначають, що Нацрада може застосовувати до телерадіоорганізацій санкцію у вигляді стягнення штрафу, який за своєю правовою природою є адміністративно-господарським штрафом. Таким чином, на їх думку, Національна рада наділена повноваженнями застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, які є видом адміністративної відповідальності телерадіоорганізацій за правопорушення, визначені законодавством про телебачення і радіомовлення.
На думку авторів клопотання, положення ч.10 статті 72 Закону „Про телебачення і радіомовлення“, яке фактично надає право встановлювати відповідальність телерадіоорганізацій за правопорушення не законом, а підзаконним нормативно-правовим актом Національної ради, є неконституційним, оскільки суперечить пункту 22 частини першої статті 92 Конституції України.