Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Із усіх справ, що розглядалися ВКДКА, майже половина (46,6%) стосувалися рішень регіональних КДКА, що виносилися у зв’язку із неналежним, на думку скаржників, виконанням адвокатом своїх обов’язків.
Такі результати були отримані в рамках підготовки звіту Голови Комісії Валентина Загарія на З’їзді адвокатів України, повідомляє “ЗіБ” з посиланням на ВКДКА. Зокрема, в секретаріаті проаналізували предметність скарг, рішення за якими переглядаються Комісією відповідно до п.1 ч. 4 ст. 52 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
Згідно із статистичними даними, за весь період діяльності Комісії надійшло 1103 скарги,з яких:
191 скарга – на адвокатів, яких обрано до органів адвокатського самоврядування. Такі скарги відповідно до ст. 63 Правил адвокатської етики перерозподілялися та направлялися для розгляду до КДКА іншого регіону, ніж регіон, в якому адвокат входить до органів адвокатського самоврядування;
370 скарг – на адвокатів, які громадяни та організації направили до ВКДКА з порушенням вимог Закону, і які були переадресовані для розгляду до відповідних регіональних КДКА;
542 скарги на рішення, дії, бездіяльність КДКА, які були прийняті до провадження Комісією і вирішені у порядку, визначеному Законом про адвокатуру та адвокатську діяльність, або перебувають на стадії розгляду.
«Фактично кожна третя скарга пересилається до регіональної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури», – прокоментувала такі дані голова Секретаріату ВКДКА Анастасія Сергеєва.
ВКДКА не опрацьовує скарги на адвокатів, пославшись на ч. 3 ст. 33 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно якої дисциплінарне провадження стосовно адвоката здійснюється винятково кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури за адресою робочого місця адвоката, зазначеною в Єдиному реєстрі адвокатів України. «Громадяни ж вважають, що в разі, якщо вони поскаржаться до вищої інстанції, то їх питання буде вирішено більш якісно. Насправді, вони фактично лише затягують процес розгляду їхньої скарги, адже Закон не передбачає жодних винятків із згаданого правила», – сказала А.Сергеєва.
Із усіх справ, що розглядалися ВКДКА, майже половина (46,6%) стосувалися рішень регіональних КДКА, що виносилися у зв’язку із неналежним, на думку скаржників, виконанням адвокатом своїх обов’язків.
У 16,9% справ скаржників не задовольняли рішення, винесені КДКА щодо неетичної поведінки адвокатів. 13,3% справ стосувалися питань повернення гонорару, сплаченого адвокату. Ще 6,7%– скарги, пов’язані із незадоволенням діями у процесі адвокатів протилежної сторони спорів. У3,6% випадків оскаржувалася бездіяльність КДКА. Лише 2,2% скарг стосувалися призначення стягнення за несплату адвокатом щорічного внеску. 10,7% скарг стосувалися інших питань.