Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У засіданні взяли участь експерти-розробники Закону, ректори та проректори вищих навчальних закладів, представники Міністерства освіти і науки.
Відкриваючи засідання, голова Комітету Лілія Гриневич зазначила: "З одного боку, у нас у всіх піднесений настрій, бо нам вдалося прийняти надзвичайно прогресивний, проєвропейський, прореформаторський Закон. А з іншого - ми всі розуміємо, що проблеми тільки розпочинаються. Запровадження такої системної реформи буде досить складним. І сьогодні не всі вищі навчальні заклади до неї готові і розуміють, яким чином впроваджувати цей Закон".
Міністерство освіти має зробити покроковий план реалізації Закону, в якому будуть відображені усі етапи впровадження Закону, вважає голова Комітету.
"Якщо Закон буде підписаний Президентом до кінця липня, певні його положення увійдуть в дію одразу. І ми маємо зрозуміти і визначити, що необхідно зробити ВНЗ до 1 вересня 2014 року, що має бути зроблено протягом навчального року. Є положення, які починають діяти з 1 вересня 2015 року, як наприклад, в частині зменшення навчального навантаження на викладача з 900 до 600 годин і годин в кредиті - із 36 до 30. Це потребує корекції освітньої програми, і зрозуміло, що до цього необхідно працювати і готуватися цілий рік. Усі положення, які потребують додаткового фінансування, вступають у дію з 2016 року. Тому має бути великий поетапний план", - розповіла Лілія Гриневич.
Головне завдання робочої групи зараз - це дати можливість практикам, ректорам і проректорам вишів сформулювати запитання та пропозиції щодо впровадження Закону. Необхідно з’ясувати, на що необхідно зробити акцент у супроводжуючих Закон документах.
"Наразі готується науково-практичний коментар до Закону, для цього необхідно чітко розуміти, що саме викликає запитання, які позиції потребують необхідності термінової розробки підзаконних актів і де треба виписати процедури для деяких процесів, надати докладні роз’яснення", - зазначила голова Комітету.