Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Парламентарі виявили готовність відкоригувати рекламу кредитних послуг, прописавши в законі, яку інформацію потенційним позичальникам слід надавати в рекламі.
Комітет ВР з питань свободи слова та інформації рекомендував парламенту прийняти за основу проект «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (№2492а), яким пропонується визначити вимоги до реклами споживчого кредитування. Як відзначає ініціатор змін — «регіонал» Олександр Фельдман, разом зі споживчим кредитуванням почала поширюватися й різноманітна реклама цих послуг, яка не завжди є «сумлінною». «Поширеним явищем є спроби рекламодавців надати неповну інформацію про вартість кредитів, «замовчати» в рекламному повідомленні всілякі додаткові умови. У підсумку непоодинокими є випадки, коли споживача відверто вводять в оману такою несумлінною рекламою, що завдає збитків не лише позичальникам, а й добросовісним кредитодавцям», — пояснює необхідність змін нардеп.
Проект передбачає, що реклама кредитних послуг має містити інформацію про:
• тип відсоткової ставки (фіксована, плаваюча або обидві, разом з докладною інформацією про будь-які збори та послуги), загальну суму кредиту;
• річну відсоткову ставку за кредитом;
• строк, на який кредит може бути одержаний;
• загальну суму, сплачувану споживачем, та суму окремих платежів.
У випадку надання кредиту у формі відстроченої сплати за певні товари або послуги слід буде вказувати ціну за умови сплати готівковими коштами та суму будь-якого авансового платежу.
Крім цього, відповідно до проекту, якщо укладення договору про надання додаткових послуг, пов’язаних із кредитним договором, зокрема страхування, є обов’язковим для отримання кредиту, а витрати на такі послуги не можуть бути встановлені заздалегідь, то про зобов’язання щодо укладення такого договору також має бути вказано «в чіткий, зрозумілий та ясний спосіб».
За матеріалами газети "Закон і Бізнес"