Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Фахівцями Укрморрічфлоту підготовлено проект нової редакції Положення про портові збори: зміни дозволять підвищити конкурентоспроможність вітчизняних підприємств на ринках портових послуг, сприятимуть розвитку галузі, залучать додаткові обсяги вантажів, повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.
Слід зазначити, що документ поєднав в собі як інтереси держави, так і пропозиції учасників ринку різних форм власності. Разом із цим, він не має на меті зміну ставок портових зборів, а лише удосконалює існуючі норми.
Однією з головних запропонованих змін є проведення перерахунку ставок портових зборів виходячи з умовного об’єму судна (GT), визначеного Міжнародною конвенцією з обмірювання суден 1969 року. Зараз портові збори визначаються виходячи із показників розміру судна (висота, ширина), що не відповідає світовим стандартам.
Крім того, з метою виключення двоякого тлумачення окремих положень введено значення термінів, що вживаються при стягненні портових зборів. Зокрема, введено терміни: комерційний рейс судна, рейс судна, початок рейсу тощо, а також критерії віднесення суден до закордонного плавання при здійсненні перевезень за схемою, що вимагає часткове завантаження або розвантаження вантажу в порту, заходження судна в порт у баласті.
Також Положенням встановлено знижку на корабельний збір з суден, які протягом одного рейсу послідовно заходять в декілька портів України. Такі судна мають сплачувати корабельний збір в повному обсязі тільки в першому порту заходу, в подальших портах – із знижкою у розмірі 50% від базової ставки.
Нині проект розглядається зацікавленими міністерствами та відомствами. Очікується, що нова нормативно-правова база вступить у силу в січні 2012 року.
Сьогодні портові збори регулюються постановою Кабінету Міністрів України № 1544 від 12.10.2000 року.
За матеріалами UBR