flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Про затвердження Положення про централізований банк даних з проблем інвалідності

22 лютого 2011, 13:55
 КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А
від 16 лютого 2011 р. N 121
Київ

Про затвердження Положення про централізований
банк даних з проблем інвалідності


З метою реалізації статті 41 Закону України "Про реабілітацію
інвалідів в Україні"
( 2961-15 ) Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:

1. Затвердити Положення про централізований банк даних з
проблем інвалідності, що додається.

2. Міністерству соціальної політики разом з Міністерством
охорони здоров'я, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту,
Міністерством внутрішніх справ, Радою міністрів Автономної
Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
державними адміністраціями забезпечити функціонування та ведення
централізованого банку даних з проблем інвалідності.


Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ

Інд. 26


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 лютого 2011 р. N 121

ПОЛОЖЕННЯ
про централізований банк даних з проблем інвалідності


1. Це Положення визначає порядок створення, функціонування та
ведення централізованого банку даних з проблем інвалідності
(далі - банк даних) як автоматизованої системи для визначення
потреб інвалідів та дітей-інвалідів у засобах і послугах
реабілітації.

2. Основними завданнями банку даних є:

1) створення єдиної комплексної інформаційно-аналітичної
системи обліку інвалідів та дітей-інвалідів;

2) проведення аналізу та ведення обліку даних про:

реабілітаційні заходи, а також визначення потреби у таких
заходах;

засоби і послуги реабілітації, які надаються інвалідам та
дітям-інвалідам, а також визначення потреби у таких засобах і
послугах;

інвалідів та дітей-інвалідів для виплати грошової компенсації
під час виконання індивідуальних програм реабілітації інвалідів та
дітей-інвалідів;

3) ведення реєстру:

реабілітаційних установ, які належать до сфери управління
Міністерства соціальної політики, Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту, МОЗ та інших центральних органів виконавчої
влади;

недержавних установ та суб'єктів господарювання, що
розробляють, виготовляють, реалізують, ремонтують технічні та інші
засоби реабілітації, вироби медичного призначення та надають
послуги інвалідам та дітям-інвалідам;

будинків-інтернатів, санаторіїв, загальноосвітніх та вищих
навчальних закладів, територіальних центрів, установ та
організацій громадських організацій інвалідів, підприємств, які
забезпечують працевлаштування інвалідів.

3. Операторами банку даних є органи виконавчої влади, що
забезпечують його функціонування та ведення в межах своїх
повноважень.

4. До банку даних вноситься така інформація:

1) загальні відомості про інваліда та дитину-інваліда
(прізвище, ім'я і по батькові, число, місяць, рік народження,
ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних
осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, адреса
зареєстрованого місця проживання);

2) реквізити паспорта інваліда або свідоцтва про народження
(для дитини-інваліда до 16 років);

3) реквізити документів, що підтверджують право на пільги;

4) дані про:

характер (код захворювання за Міжнародною статистичною
класифікацією хвороб десятого перегляду) та причини інвалідності,
освітній і професійний рівень інваліда та дитини-інваліда;

склад сім'ї інваліда та дитини-інваліда;

рівень доходів сім'ї інваліда та дитини-інваліда;

потребу у технічних та інших засобах реабілітації,
протезно-ортопедичних виробах, виробах медичного призначення,
послугах реабілітації, спецавтотранспорті, санаторно-курортному
лікуванні тощо.

5. За запитом інваліда або законного представника
недієздатного інваліда чи дитини-інваліда органи виконавчої влади
та органи місцевого самоврядування зобов'язані подати йому
відповідну інформацію, зокрема про законодавчо визначені права
інвалідів, порядок забезпечення засобами реабілітації та надання
послуг реабілітації, сертифіковану продукцію протезно-ортопедичних
підприємств.

6. Оператори банку даних можуть бути:

1) центрального рівня - МОЗ, Міністерство освіти і науки,
молоді та спорту, МВС та Міністерство соціальної політики;

2) регіонального рівня:

Міністерство праці та соціальної політики Автономної
Республіки Крим, головні управління (управління) праці та
соціального захисту населення обласних, Київської та
Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні
управління праці та соціального захисту населення);

Міністерство охорони здоров'я Автономної Республіки Крим,
головні управління (управління) охорони здоров'я обласних,
Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі -
регіональні управління охорони здоров'я);

Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим,
головні управління (управління) освіти і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні
управління освіти і науки);

Міністерство у справах сім'ї, молоді та спорту Автономної
Республіки Крим, головні управління (управління, відділи) у
справах сім'ї, молоді та спорту обласних, Київської та
Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні
управління у справах сім'ї, молоді та спорту);

3) місцевого рівня:

управління праці та соціального захисту населення районних,
районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих
комітетів міських, районних у місті рад (далі - місцеві управління
праці та соціального захисту населення);

відділи охорони здоров'я районних, районних у мм. Києві та
Севастополі держадміністрацій (далі - місцеві відділи охорони
здоров'я);

управління освіти і науки районних, районних у мм. Києві та
Севастополі держадміністрацій, виконавчих комітетів міських,
районних у місті рад (далі - місцеві управління освіти і науки);

відділи у справах сім'ї, молоді та спорту районних, районних
у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (далі - місцеві
відділи у справах сім'ї, молоді та спорту).

7. До повноважень операторів банку даних центрального рівня
належить:

1) МОЗ, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту -
провадження організаційно-консультаційної діяльності в межах своїх
повноважень;

2) МВС - подання Міністерству соціальної політики відомостей
про:

реєстрацію автомобіля на ім'я інваліда, законного
представника недієздатного інваліда чи дитини-інваліда, що
перебуває на обліку для забезпечення спецавтотранспортом;

заклади, які здійснюють підготовку, перепідготовку та
підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів з числа
інвалідів;

3) Міністерства соціальної політики:

формування замовлення на видачу протезних виробів;

визначення потреби у реабілітаційних заходах, засобах і
послугах реабілітації у розрізі програм соціального захисту
інвалідів;

ведення реєстру:

- реабілітаційних установ, санаторіїв, територіальних
центрів, будинків-інтернатів, загальноосвітніх та вищих навчальних
закладів, центрів обліку бездомних громадян;

- виданих протезних виробів;

- виданих технічних та інших засобів реабілітації,
спецавтотранспорту тощо;

- закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку та
підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів з числа
інвалідів;

- установ та організацій громадських організацій інвалідів;

підготовка:

- заявки на надання цільової поворотної/безповоротної
допомоги роботодавцям та проставлення відмітки про її надання;

- довідників банку даних;

складення:

- звітів щодо виконання програм соціального захисту
інвалідів;

- звітів щодо перебування інвалідів та дітей-інвалідів на
черзі;

- переліку друкованих видань, якими безоплатно забезпечуються
інваліди;

- переліку платних та безоплатних послуг;

внесення до банку даних відомостей про:

- укладені договори щодо надання послуг реабілітації та
протезно-ортопедичних виробів;

- укладені договори щодо виготовлення, постачання та
проведення ремонту технічних та інших засобів реабілітації,
виготовлених за індивідуальним замовленням, зокрема складного
протезування;

- інвалідів, яким за кошти Фонду соціального захисту
інвалідів надано послуги з підготовки, перепідготовки та
підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, передплачено
друковані видання та які пройшли професійну підготовку та
перепідготовку у вищих навчальних закладах;

- інвалідів, які працевлаштовані на робочі місця, створені за
рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів;

- операторів банку даних;

- реєстрацію автомобіля на ім'я інваліда, законного
представника недієздатного інваліда чи дитини-інваліда, що
перебуває на обліку для забезпечення спецавтотранспортом, поданих
МВС;

- надання операторам банку даних консультативних послуг;

- забезпечення обміну між банком даних та єдиним
інформаційним автоматизованим банком даних Фонду соціального
захисту інвалідів інформацією про роботодавців, які в
установленому порядку зареєстровані Фондом соціального захисту
інвалідів;

забезпечення перегляду даних про:

- облік бездомних громадян та надання центрами обліку
бездомних громадян послуг таким громадянам;

- розподіл спецавтотранспорту, санаторно-курортних путівок,
матеріальної допомоги;

здійснення пошуку та відпрацювання карток, що містять дані
про одну і ту саму особу;

надання платних та безоплатних послуг;

проставлення відмітки про оплату послуг;

приведення переліку технічних та інших засобів реабілітації у
відповідність з номенклатурою таких засобів.

8. До повноважень операторів банку даних регіонального рівня
належить:

1) регіональних управлінь праці та соціального захисту
населення:

внесення до банку даних відомостей про:

- видачу інвалідам та дітям-інвалідам технічних та інших
засобів реабілітації;

- працевлаштування інвалідів;

здійснення перегляду загальних відомостей про інвалідів та
дітей-інвалідів, рівень доходів їх сімей, направлень на отримання
технічних та інших засобів реабілітації, даних про
санаторно-курортне лікування, виплату грошової компенсації замість
санаторно-курортної путівки, надання матеріальної допомоги тощо;

визначення потреби у забезпеченні спецавтотранспортом
інвалідів та дітей-інвалідів;

ведення:

- обліку бездомних громадян;

- реєстру будинків-інтернатів, реабілітаційних установ,
санаторіїв, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів,
територіальних центрів, центрів обліку бездомних громадян;

2) регіональних управлінь охорони здоров'я:

внесення до банку даних відомостей про:

- характер і причини інвалідності, а також даних
індивідуальних програм реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів;

- результати медичних оглядів;

- реабілітаційні та санаторно-курортні заклади, що належать
до сфери управління МОЗ, та надані ними послуги;

визначення потреби у виробах медичного призначення;

ведення обліку забезпечення інвалідів та дітей-інвалідів
виробами медичного призначення;

3) регіональних управлінь освіти і науки - внесення до банку
даних відомостей про:

освітній і професійний рівень інвалідів та дітей-інвалідів;

надання послуг реабілітаційними установами, що належать до
сфери управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту,
загальноосвітніми та вищими навчальними закладами;

4) регіональних управлінь у справах сім'ї, молоді та спорту -
внесення до банку даних відомостей про надання послуг центрами
соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді і
соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з
функціональними обмеженнями, а також регіональними центрами з
фізичної культури і спорту інвалідів "Інваспорт".

9. До повноважень операторів банку даних місцевого рівня
належить:

1) місцевих управлінь праці та соціального захисту населення:

внесення до банку даних загальних відомостей про інвалідів та
дітей-інвалідів, рівень доходів їх сімей;

визначення потреби у забезпеченні технічними та іншими
засобами реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів;

надання направлення на отримання технічних та інших засобів
реабілітації та їх видача;

надання матеріальної допомоги інвалідам, дітям-інвалідам та
малозабезпеченим особам;

ведення обліку бездомних громадян;

здійснення перегляду даних про санаторно-курортне лікування,
виплату грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки
та компенсації вартості самостійного санаторно-курортного
лікування;

здійснення перегляду:

- реєстрів будинків-інтернатів, реабілітаційних установ,
санаторіїв, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів,
територіальних центрів, центрів обліку бездомних громадян, установ
та організацій громадських організацій інвалідів, підприємств, які
забезпечують працевлаштування інвалідів;

- даних про надання платних та безоплатних послуг;

внесення до банку даних відомостей про:

- волонтерів територіальних центрів;

- надання послуг реабілітаційними установами, що належать до
сфери управління Міністерства соціальної політики;

- надання послуг установами соціального обслуговування;

- працевлаштування інвалідів;

- надання центрами обліку бездомних громадян послуг таким
громадянам;

2) місцевих відділів охорони здоров'я:

внесення до банку даних відомостей про:

- характер і причини інвалідності, а також даних
індивідуальних програм реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів;

- результати медичних оглядів;

- реабілітаційні та санаторно-курортні заклади, що належать
до сфери управління МОЗ, та надані ними послуги;

визначення потреби у виробах медичного призначення;

ведення обліку забезпечення інвалідів та дітей-інвалідів
виробами медичного призначення;

3) місцевих управлінь освіти і науки - внесення до банку
даних відомостей про:

освітній і професійний рівень інвалідів та дітей-інвалідів;

надання послуг реабілітаційними установами, що належать до
сфери управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту,
загальноосвітніми та вищими навчальними закладами;

4) місцевих відділів у справах сім'ї, молоді та спорту -
внесення до банку даних відомостей про надання послуг центрами
соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді і
соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з
функціональними обмеженнями.

10. Обмін інформацією між операторами банку даних усіх рівнів
здійснюється в порядку, визначеному операторами центрального
рівня.

11. Фінансування видатків, необхідних для створення,
функціонування та ведення банку даних, здійснюється в межах
коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади.

12. Функції з координації діяльності операторів банку даних
усіх рівнів та контроль за створенням та функціонуванням банку
даних покладаються на Міністерство соціальної політики, а функції
із здійснення контролю за повнотою інформації і своєчасним її
внесенням до банку даних операторами місцевого рівня, технічного
забезпечення роботи операторів місцевого рівня, підключення
каналів зв'язку до Інтернету - на Раду міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські
держадміністрації.

13. Інформація, що внесена до банку даних, є конфіденційною і
може використовуватися відповідно до законодавства.