Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Робоча група Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності допрацює законопроект про обов'язкове страхування відповідальності автовласників до 14 березня. Ймовірно, незабаром він потрапить на розгляд парламенту, найближче пленарне засідання якого заплановано на 15 березня.
Голова комітету Сергій Рибалка сподівається, що законопроект №3670 про страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів із врахуванням пропозицій учасників робочої групи можна буде внести на розгляд парламенту під час тематичного сесійного "фінансового" дня, про проведення якого було
домовлено із керівництвом ВР.
Як пояснили "ЗіБ" у ВР, у засіданні робочої групи взяли участь представники страхових асоціацій, організацій захисту прав постраждалих і споживачів фінансових послуг, члени Президії Моторного (транспортного) бюро, представник Нацкомфіпослуг та незалежні експерти. Учасники засідання домовились подати та систематизувати усі пропозиції до законопроекту до 14 березня 2016 року.
Законопроектом пропонується привести захист потерпілих у ДТП до вимог законодавства ЄС, у тому числі, шляхом поступового збільшення страхових сум, удосконалити систему відшкодування збитків, завданих потерпілим, через чітку регламентацію процедури та порядок оцінювання розміру збитків потерпілого, що позбавить можливості недобросовісних страховиків затягувати виплати та занижувати їх розмір.
Також пропонується запровадити систему прямого відшкодування збитків. "Запровадження електронного полісу кардинально розв'яже проблему фальшивих полісів та суттєво зменшить кількість випадків шахрайства" - , додав С. Рибалка.
Оновлена редакція законопроекту підвищить відповідальність страховика за порушення строків виплати відшкодування з його вини, оскільки вводить додатковий штраф, що не передбачено чинним законодавством.
За словами одного з учасників робочої групи, члена Нацкомфінпослуг Дениса Ястреба, частину складних питань щодо поглиблення адаптації до вимог європейського законодавства, які поки залишаються за межами цього законопроекту та вимагають додаткового серйозного опрацювання, треба відкласти до наступного раунду оновлення профільного законодавства, який, на його думку, можна буде провести приблизно за рік.