Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Депутати погодились вилучити з Кримінального кодексу України положення щодо відповідальності за обмеження прав або встановлення привілеїв за ознаками раси, кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, інвалідності тощо. Натомість збираються передбачити адміністративну відповідальність.
Відповідний законопроект №3501 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу)” сьогодні було прийнято за основу.
Норми щодо кримінальної відповідальності пропонують вилучити із ст. 161 КК. Натомість Кодекс України про адміністративні правопорушення доповнюють статтею 188-48, яка передбачає відповідальність за наступні дії:
1) порушення законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації, тобто пряма або непряма дискримінація, утиск, відмова в розумному пристосуванні, підбурювання до дискримінації, пособництво у дискримінації чи віктимізація – штраф на громадян від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2) множинна дискримінація або повторне протягом року вчинення будь-якого правопорушення, вказано вище, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню – штраф на громадян від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від 500 до 700 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення правопорушень з дискримінаційних мотивів пропонують визначити обставинами, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення.
Проектом також пропонується дати визначення таких понять як:
- віктимізація – ситуація, в якій з причини звернення особи із скаргою щодо порушення законодавства про запобігання та протидію дискримінації ця особа або інші особи, які виступили на її підтримку, зазнають обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами;
- дискримінація за асоціацією – ситуація, в якій особа та/або група осіб зазнають дискримінації в будь-якій формі, встановленій цим Законом, через наявний зв’язок між ними і особами та/або групами осіб з причини певних ознак останніх.
- множинна дискримінація – ситуація, за якої особа та/або група осіб зазнає дискримінації в будь-якій формі, встановленій цим Законом, більш ніж за однією ознакою одночасно.
Перелік форм дискримінації збираються доповнити віктимізацією та відмовою в розумному пристосуванні.
Окрім того, завдяки проекту Уповноважений ВР з прав людини може отримати додаткові повноваження, зокрема, в частині:
- видачі обов’язкових для виконання вимог (приписів) щодо усунення порушень законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації;
- складання протоколів про притягнення до адміністративної відповідальності та направлення їх до суду.
За матеріалами газети "Закон і Бізнес"