flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ВР знову забракувала проект про Нацкомісію з енергетики та компослуг

27 січня 2016, 13:58

счетчик посещений

Депутати не змогли визначити правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Проект знову направили на доопрацювання.

Відповідний законопроект №2966 направили в комітет. До цього проекту вже відправляли на доопрацювання - в червні минулого року.

Так, попри те, що документ доопрацьовувався і сьогодні розглядалась модифікована версія первинного документу, у депутатів є низка зауважень до проекту. Це, зокрема, стосується сфер діяльності, на які поширюється робота Нацкомісії, складу конкурсної комісії, яка проводитиме конкурс до складу Нацкомісії тощо.

Нацкомісія відповідно до проекту є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, який здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль на енергетичних ринках (природного газу, електричної енергії та теплової енергії) та ринках комунальних послуг (теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів)

Рішення Комісії не підлягають погодженню органами державної влади та можуть бути оскаржені тільки в судовому порядку.

До складу Комісії входять 7 членів, які призначаються на посаду та звільняються з посади Президентом України. Для визначення кандидатур на ці посади створюється комісія для проведення відкритого конкурсу. Головою або членом Нацкомісії може бути громадянин України який

має повну вищу технічну, юридичну або економічну освіту, бездоганну професійну кваліфікацію, досвід роботи на відповідних керівних посадах не менше 5 років упродовж останніх 10 років, володіє державною мовою та здатний за своїми діловими якостями, освітнім і професійним рівнем та станом здоров’я виконувати свої посадові обов’язки.

Фінансування Комісії здійснюється за рахунок надходжень до спеціального фонду державного бюджету внесків на регулювання.

Платниками внесків на регулювання є суб’єкти, які є ліцензіатами Комісії. Базою внеску на регулювання є дохід платників від ліцензованого виду діяльності за звітний квартал. Максимальна ставка внеску за регулювання становить 0,15 % від доходу платника від ліцензованого виду діяльності за звітний квартал.

Ставка внеску щорічно визначається Комісією шляхом ділення планових потреб в фінансуванні

Комісії на наступний календарний рік на загальний дохід платників від ліцензованих видів діяльності за попередній календарний рік. Внески сплачуються щоквартально.

Несплата внеску на регулювання може потягнути за собою накладення штрафу у розмірі 10 % від несплаченого внеску на регулювання. У випадку несплати такого внеску протягом двох кварталів Нацкомісія вправі прийняти рішення про призупинення дії ліцензії платника внеску до виконання обов’язку зі сплати внеску.

Прикінцеві та перехідні положення проекту передбачають, що документ набирає чинності з 1 жовтня 2015 року. Зрозуміло, ця дата буде переглянута. З цією ж позиції варто оцінювати і наведені нижче строки.

Так, згідно з проектом до Голови та членів Комісії, які перебувають на посаді станом на дату набуття

чинності цим законом, Президентом України застосовується ротація, згідно з якою кожний рік з 2017 по 2019 підлягають звільненню два члена Комісії, а у 2020 році — один член Комісії. Звільнення здійснюється в період з 1 травня до 1 жовтня відповідного року.

 За матеріалами газети "Закон і Бізнес"