Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Невдовзі можливість прямо впливати на процес призначення та звільнення керівництва військових формувань та правоохоронних органів отримає секретар Ради національної безпеки і оборони України.
Відповідні зміни передбачені проектом Закону про внесення змін до Закону України «Про Раду національної безпеки і оборони України» щодо вдосконалення координації і контролю у сфері національної безпеки і оборони, внесеного Президентом України і зареєстрованого у Верховній Раді за №1343.
Враховуючи, що в день його реєстрації у парламенті були підготовлені висновки Головного науково-експертного управління Апарату ВР та профільного комітету, а на наступний день проект вже був ухвалений за основу зі скороченою процедурою підготовки до другого читання, сумніватися в тому, що цей документ стане законом, не доводиться.
В рамках удосконалення правового забезпечення діяльності РНБОУ документом пропонується розширити повноваження Секретаря Ради, визначені ст.13 Закону. Зокрема, йому надається право брати участь у розгляді пропозицій щодо кандидатур на посади в органах державної влади, діяльність яких пов'язана з питаннями національної безпеки і оборони України і які призначаються на посаду Президентом України або за погодженням із Президентом України, а також вносити на розгляд Президента України пропозиції щодо призначення і звільнення керівництва військових формувань, правоохоронних органів.
ГНЕУ досить дипломатично прокоментувало пропозиції щодо розширення повноважень: «звертає на себе увагу, що зміст багатьох повноважень Секретаря РНБО, якими пропонується наділити цю посадову особу (зміни до ст.13), по суті, перетинаються із повноваженнями керівника цього органу, яким згідно ст. 107 Конституції України є Президент України. Отже, наведені положення викликають сумніви з точки зору їх конституційності».
Крім цього, у п.8 ч.1 ст.13 пропонується встановити координацію і контроль за виконанням рішень РНБО центральними та місцевими органами виконавчої влади, правоохоронними органами, військовими формуваннями майже в усіх сферах їх діяльності. На погляд ГНЕУ, цим створюється основа для тотального контролю за діяльністю органів виконавчої влади з боку РНБО (який не є органом виконавчої влади), внаслідок чого виникає небезпека порушення принципу поділу державної влади в Україні на законодавчу, виконавчу та судову, закріпленого у Конституції України.
Нагадаємо, нещодавно Президент України призначив Секретарем РНБОУ Олександра
Турчинова та затвердив новий склад Ради.
За матеріалами газети "Закон і Бізнес"