Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Електронна система доступу до майнових реєстрів вже пройшла експертизу на комплексний захист інформації. Нині йде відпрацювання інтерфейсу. Тож фактично вже з 1 січня система буде повністю готова до роботи.
Про це заявив заступник генерального директора ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України Леонід Богданов під час обговорення в Мін’юсті проекту Постанови Кабміну «Про реалізацію статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Як повідомили “ЗіБ” у Мін’юсті, за словами Л.Богданова, після відкриття доступу громадяни отримають можливість швидко знайти інформацію та перевірити необхідні для них дані. При цьому, безпека інформації безпосередньо у реєстрі буде гарантована використанням найсучасніших технологій захисту.
«Навіть якщо у когось виникне бажання якимось чином втрутитися в роботу реєстру, та інформація, яку громадяни отримуватимуть через веб-інтерфейс, надаватиметься із дзеркальної копії. Жодного підключення безпосередньо до реєстру не буде. Це дасть змогу гарантувати збереження інформації у системі», - зазначив він.
Він також повідомив, що з відкриттям доступу до реєстру робота над системою не припиниться. «Вже найближчим часом ми плануємо ввести функцію попередньої реєстрації. Це дасть можливість для громадян здійснювати подання на реєстрацію через онлайн сервіс. Громадяни в мережі заповнюватимуть форму, додаючи відскановані документи. У відповідь вони отримають запрошення з конкретною датою та часом, коли вони зможуть отримати документи про реєстрацію. Користувачам залишиться лише прийти з оригіналами документів і після звірки одразу отримати всі необхідні папери», - повідомив Леонід Богданов.
Зі свого боку директор Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин Міністерства юстиції Олена Ференс наголосила, що повний доступ до реєстру буде відкритий для всіх органів державної влади, їх посадових осіб, якщо вони мають відповідні повноваження, та адвокатів.
«Якщо в законах буде передбачено право отримати таку інформацію, вони матимуть безпосередній доступ до реєстрів як за об’єктом, так і за суб’єктом», - зазначила Олена Ференс. Вона також зауважила, що в разі необхідності можна буде визначити, хто цікавився тими чи іншими даними.
«За отримання інформації передбачена оплата за допомогою банківської карти. В разі необхідності, за допомогою картки можна буде ідентифікувати особу, яка хоче взнати інформацію», - наголосила вона.
Пропозиції від громадських організацій та журналістів-розслідувачів на круглому столі представив керівник центру протидії корупції Віталій Шабунін. Він запропонував при підготовці кінцевого варіанту постанови детальніше прописати, яким чином буде здійснюватися пошук у майновому реєстрі та, в разі відсутності необхідної інформації, в інших реєстрах.
«Ми імплементуємо пошук інформації в нині діючому реєстрі. Якщо інформації немає, ми здійснюємо пошук в інших реєстрах. Інформація про те, з якого саме реєстру були отримані дані, має відображатися в отриманій громадянином відповіді», - зазначив громадський діяч.
Він також запропонував внести до отримуваних даних не лише поточну інформацію про об’єкт нерухомості, а й про історію змін, які відбувалися з об’єктом, в хронологічному порядку. Ще однією пропозицією стала можливість пошуку ділянки за кадастровим номером та за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна.