Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Кабмін зареєстрував в парламенті законопроект, яким пропонується звільнити від кримінальної відповідальності та покарання осіб, які брали участь у масових протестах, починаючи з 22 лютого 2014 року.
Відповідний проект Закону від 18.04.2014 № 4667-3 "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час масових акцій громадянського протистояння, що розпочалися 22 лютого 2014 року" має на меті запровадження чіткого механізму, який з одного боку дозволить забезпечити звільнення від кримінальної відповідальності та покарання осіб, які брали участь у масових протестах, починаючи з 22 лютого 2014 року, а з іншого – дасть змогу вирішити внутрішні конфлікти в державі та забезпечити безперешкодну діяльність органів державної влади, місцевого самоврядування, спокій у суспільстві.
Так, проектом Закону пропонується звільнити від кримінальної відповідальності в порядку та на умовах, визначених цим проектом:
осіб, які були учасниками масових акцій протесту, які розпочалися 22 лютого 2014 року, та є підозрюваними або обвинуваченими (підсудними) у вчиненні в період з 22 лютого 2014 року по день набрання чинності цим Законом включно дій, які містять ознаки кримінальних правопорушень, передбачених статтями 109, 110, 112, 113, 121, 122, 125, 128, 129, 146, 147, 161, 162, 170, 174, 182, 185, 186, 187, 189, 194, 195, 196, 231, 241, 255, 256, 257, 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 259, 260, 261, 263, 264, 267, 270, 270-1, 277, 279, 280, 286, 289, 291, 293, 294, 295, 296, 304, 325, 335, 336, 337, 338, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 355, 356, 365, 376, 377, 382, 386, 396, 436 Кримінального кодексу України, за умови, що ці дії пов’язані з участю у масових акціях протесту, які розпочалися 29 листопада 2013 року;
осіб, які були учасниками масових акцій протесту, які розпочалися 22 лютого 2014 року, та вчинили дії, які можуть містити ознаки кримінальних правопорушень, передбачених вищезазначеними статтями Кримінального кодексу України, за умови, що дії цих осіб пов’язані з участю в масових акціях протесту, а також осіб, зазначених у статті 2 цього Закону.
Законопроектом пропонується закрити відповідні кримінальні провадження щодо вищезазначених осіб.
Також відповідно до проекту Закону участь особи у масових акціях протесту або прийняття (вчинення) рішень, дій чи бездіяльності щодо їх учасників підтверджується заявою особи відповідному органу чи посадовій особі.
Законопроектом пропонується встановити, що не можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності:
особи, в тому числі працівники правоохоронних органів, прокурори, судді, військовослужбовці, державні службовці, за рішення, дії чи бездіяльність, які можуть містити ознаки кримінальних правопорушень та вчинені у період з 22 лютого 2014 року по день набрання чинності цим Законом включно, за умови, що ці дії, рішення чи бездіяльність пов’язані з масовими акціями протесту або вчинені (прийняті) щодо їх учасників та якщо особам, що їх вчинили (прийняли), станом на 18 квітня 2014 року не повідомлено про підозру або вони не оголошені у розшук;
працівники правоохоронних органів, прокурори, судді, державні службовці, за рішення, дії чи бездіяльність, які можуть містити ознаки кримінальних правопорушень та вчинені (прийняті) до набрання чинності цим Законом у зв’язку з притягненням до кримінальної відповідальності осіб, які в будь-який період займали посади членів Кабінету Міністрів України.
За матеріалами газети "Закон і Бізнес"