Телефонне платіжне шахрайство є одним з найпоширеніших видів шахрайства, яке може стати причиною втрати грошей та конфіденційних даних.
Шахраї можуть телефонувати від імені працівників банків, мобільних операторів державних установ, щоб ошукати громадян.
Телефонне шахрайство може приймати різні форми: від простих спроб виманити платіжні дані до складніших методів отримання конфіденційної інформації.
Приклад такого шахрайства: шахрай телефонує і представляється працівником служби безпеки банку, просить установити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки. Якщо громадянин виконує вказівки, шахрай отримує віддалено доступ до його онлайн-банкінгу та від імені громадянина перераховує кошти на інший рахунок.
Сценаріїв телефонного шахрайства є безліч, тому, щоб не потрапити до пастки шахраїв завжди припиняйте розмову, якщо запитують тризначний номер на звороті картки (CVV/CVC код), паролі до інтернет-банкінгу, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки. Також можуть бути ситуації, коли шахраї переконують установити на телефон або ноутбук програму для віддаленого доступу (TeamViewer, AnyDesk, RMS, RDP, Radmin, Ammyy Admin, AeroAdmin), переконують зняти ліміти з картки або здійснити переказ коштів на свою користь .
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що Ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
Якщо ви випадково повідомили шахраю реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.
Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, який зазначено на звороті картки.